woensdag, 21 mei 2025
NederlandsEnglish

Wie zijn wij?

Accentic is een zakelijke dienstverlener en staat voor: Vertrouwen, Groei en Succes. De drie woorden en kleuren van onze logo die essentieel zijn bij intercultureel en internationale samenwerken en zakendoen.

 

Onze visie en missie

We leven in een wereld die door sociaal-politiek-economische en technologische ontwikkelingen steeds kleiner wordt. We werken, studeren, reizen zelf steeds meer in het buitenland. Of omgekeerd hebben we in ons eigen land te maken met immigranten, vluchtelingen en kenniswerkers. Al deze ontwikkelingen brengen veel kansen met zich mee maar ook bepaalde uitdagingen, onder andere: hoe om te gaan met de culturele verschillen en sensitiviteiten die optreden bij de interculturele en internationale interacties, samenwerken en zakendoen.

Wij geloven dat zowel bij het benutten van de kansen als het effectief omgaan met de uitdagingen, kennis en vaardigheden op het gebied van interculturele communicatie en internationale samenwerking onmisbaar zijn. We menen dat naast IQ en EQ ook CQ (i.e. cultureel quotiënt, oftewel culturele intelligentie/skills) steeds een belangrijker rolt speelt in de intermenselijke interactie, communicatie en samenwerking.

Onze missie is dan ook om u (alle professionals) in staat te stellen om CQ-proof door het leven te gaan zodat u nog beter begrijpt en begrepen wordt!

 

Onze werkwijze

Uw vraag en behoefte staat altijd voorop bij al onze diensten. Of het nu gaat om een training, workshop, coaching en/of adviestraject we houden daar rekening mee en leveren wat we beloven.

Onze gecertificeerde trainers en (thema)experts hebben jarenlange internationale ervaring. Zij beschikken niet alleen over de theoretische kennis maar nemen vooral hun (persoonlijke) praktijkervaring mee en zetten deze in voor al de trainingen, workshops, coaching- en adviestrajecten die we aanbieden. Onze trainers zijn CRKBO geregistreerd – CRKBO: Centraal Register Korte Beroepsonderwijs.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.

 

Een selectie van onze klanten

 

 

 

 

 

 

Wie zijn wij?
Actuele trainingen & workshops

Effectief communiceren en zakendoen in Azië

16 mei 2025 – Den Haag
10.00 - 17.00

Inhoud Het communiceren en zakendoen in Azië gaat heel anders dan wat u in Nederland gewend bent. Zo zijn mensen daar erg gehecht aan persoonlijke relaties en indirecte wijze van communiceren. Afspraken die erg strak en op tijd plaatsvinden (Japan, China) of juist...

lees meer

Succesvol Internationaal Onderhandelen

11 juli 2025 – Den Haag
10.00 - 17.00

Inhoud Na het leggen van de eerste contacten en het voeren van verkennende gesprekken met een buitenlandse klant of counterpart komt er een moment dat u gaat onderhandelen over allerlei zaken, zoals de prijs, leveringsvoorwaarden, het opzetten van een...

lees meer

Interculturele communicatie en (inter)culturele sensitiviteiten

18 juli 2025 - Den Haag
10:00 - 17:00

Interculturele communicatie en omgaan met (inter)culturele sensitiviteiten zijn cruciaal in onze multiculturele samenleving. De komst van de vele nieuwkomer in Nederlandse, vooral vluchtelingen en arbeidsimmigranten, wordt door velen gezien als een verrijking voor de samenleving. Echter, er zijn ook veel uitdagingen en issues die de komst van deze nieuwkomers met zich meebrengen waar u wellicht ook in uw dagelijks werkpraktijk mee te maken hebt, zoals taal en cultuurverschillen.

lees meer

Wat zeggen onze klanten over ons:

Deel deze pagina