donderdag, 12 december 2024
NederlandsEnglish

Succesvol Internationaal Onderhandelen

Succesvol Internationaal Onderhandelen

Inhoud
Na het leggen van de eerste contacten en het voeren van verkennende gesprekken met een buitenlandse klant of counterpart komt er een moment dat u gaat onderhandelen over allerlei zaken, zoals de prijs, leveringsvoorwaarden, het opzetten van een samenwerkingsverband etc. Internationaal onderhandelen kan vaak een uitdagend en langdurig proces zijn waarbij u veel geduld moet opbrengen en strategisch en tactvol moet opereren. Bij internationale onderhandelingen spelen cultuurverschillen, hiërarchie, omgangsregels en veel onzichtbare factoren een belangrijke rol bij het verloop en uitkomst van een onderhandeling. Tijdens deze training leert u alle facetten van het internationaal onderhandelen en hoe u daarbij het beste kunt opereren.

Onderwerpen die o.a. aan bod zullen komen zijn:

  • Internationale onderhandelingsstrategieën en modellen
  • Het onderhandelingsproces: de verschillende fasen van een onderhandeling
  • Onderhandelingstechnieken en -tactieken
  • De interculturele dimensie van internationaal onderhandelen (o.a. verschillen in normen en waarden, taalbarrière, verbaal en non-verbale communicatie aspecten etc)
  • De kritische succesfactoren bij internationaal onderhandelen.

De training is interactief: er wordt gewerkt met cases, rollenspellen en audiovisueel materiaal. De training is dus niet alleen gericht op het verkrijgen van theoretische kennis en inzicht maar vooral op de toepassing van de kennis op uw werkpraktijk.


 

Resultaat

Na het volgen van deze training heeft u:

  • Uitgebreid inzicht in verschillende strategieën, technieken en tactieken m.b.t. internationaal onderhandelen
  • Kennis en begrip van de  (inter)culturele dimensies van internationaal onderhandelen en het overbruggen daarvan
  • Overzicht van de praktische aspecten van internationaal onderhandelen, zoals:  tijd, locatie, relaties etc
  • Meer zelfvertrouwen om nog effectiever internationale onderhandelingen uit te voeren.

 

Voor wie

Vooral voor ondernemers, managers, medewerkers van  internationaal opererende bedrijven en/of organisaties die vaak gesprekken voeren en moeten onderhandelen met mensen van andere culturele achtergronden in Nederland of in het buitenland.


 

Certificaat

Deelnemers krijgen na afloop van de training een certificaat.


 

Kosten

495,- euro per deelnemer (2 of meer deelnemers van hetzelfde bedrijf/organisatie betalen € 250,- p/p).  Prijzen zijn excl. btw. Incl. materiaalkosten, koffie, thee en lunch (n.v.t. op digitale trainingen).


 

Inschrijving

Schrijf je hieronder in. Of neem voor meer informatie contact met ons op.

Let op: Accentic behoudt zicht het recht om de training te annuleren dan wel te verplaatsen naar een andere datum.

 

Meld u aan!
Leave this field blank
Succesvol Internationaal Onderhandelen

Actuele trainingen & workshops

Interculturele communicatie en (inter)culturele sensitiviteiten

24 januari 2025 - Den Haag
10:00 - 17:00

Interculturele communicatie en omgaan met (inter)culturele sensitiviteiten zijn cruciaal in onze multiculturele samenleving. De komst van de vele nieuwkomer in Nederlandse, vooral vluchtelingen en arbeidsimmigranten, wordt door velen gezien als een verrijking voor de samenleving. Echter, er zijn ook veel uitdagingen en issues die de komst van deze nieuwkomers met zich meebrengen waar u wellicht ook in uw dagelijks werkpraktijk mee te maken hebt, zoals taal en cultuurverschillen.

lees meer

Effectief communiceren en zakendoen in Azië

14 februari 2025 – Den Haag
10.00 - 17.00

Inhoud Het communiceren en zakendoen in Azië gaat heel anders dan wat u in Nederland gewend bent. Zo zijn mensen daar erg gehecht aan persoonlijke relaties en indirecte wijze van communiceren. Afspraken die erg strak en op tijd plaatsvinden (Japan, China) of juist...

lees meer

Effectief communiceren en zakendoen in Midden-Oosten

7 maart 2025 – Den Haag
10.00 - 17.00

Inhoud Het communiceren en zakendoen in Midden-Oosten (MO, inclusief Golfregio)) gaat heel anders dan wat u in Nederland gewend bent. Zo zijn mensen daar erg gehecht aan persoonlijke relaties en indirecte wijze van communiceren. Afspraken die in eens geen doorgang...

lees meer

Wat zeggen onze klanten over ons:

Deel deze pagina