We leven in een wereld die door globalisering steeds meer naar elkaar toe groeit. We werken, studeren, reizen zelf steeds meer in het buitenland. Of omgekeerd hebben we in ons eigen land te maken met immigranten, vluchtelingen en kenniswerkers.
Internationalisering biedt veel (nieuwe) kansen en mogelijkheden. Als commercieel bedrijf kunt verschillende motieven en voordelen hebben van de internationalisering, o.a. marktgroei, risico-verspreiding en meer winst.
Als een non-profitorganisatie bent u misschien niet per se op zoek naar winstmaximalisatie maar wilt/moet u samenwerkingsrelaties aangaan om kennis op te bouwen of omdat u onderdeel wilt uitmaken van een internationaal netwerk of uw belangen veilig te stellen.
Maar wat komt er allemaal kijken als u internationaal gaat? Heeft u goed nagedacht over de stappen die nodig zijn om succesvol te internationaliseren? Heeft u bijvoorbeeld al een internationaliseringsplan, -strategie met duidelijke doelstelling en deliverables?
We hebben inmiddels veel ondernemers, bedrijven en organisaties geholpen bij het succesvol realiseren van hun internationaliseringsplannen en -ambities.
Wellicht kunnen wij ook voor u iets betekenen? Neemt u gerust contact met ons op.