donderdag, 12 december 2024
NederlandsEnglish

Internationale marketing en positionering

Internationale Marketing en Positionering

Inhoud

Internationale marketing en positionering zijn essentiële onderdelen van een succesvolle internationale marktentree van uw bedrijf of organisatie. Het neerzetten van een merk, het positioneren van een product of uw bedrijf (ten opzichte van de concurrenten) kan in uw thuisland al een uitdagende onderneming zijn.

In het buitenland is dat nog lastiger omdat het herkennen en beleven van een merk in een ander land gebonden is aan de lokale cultuur (andere waarden en normen en merkbeleving). Verschillen in taal, gewoontes en etiquette, taboes, tijdsbeleving kunnen onder andere van invloed zijn op hoe een merk, een bedrijf of organisatie gezien en (h)erkend wordt door de lokale bevolking. Internationale onderzoeken wijzen uit dat menige bedrijven en organisaties (zelfs multinationals) nog altijd de plank mislaan als het om de juiste benadering bij hun internationale marketing en positionering omdat ze zicht onvoldoende hebben verdiept in culturele achtergronden en sensitiviteiten van een buitenlandse markt. Meer kennis en inzichten op dit thema zou dan ook geen overbodige luxe zijn.

Tijdens deze training/workshop zullen o.a. de volgende onderwerpen behandeld worden:

  • De basis van (international) marketing en positionering
  • Merkbeleving: thuisland vs. internationaal
  • Creatief denken en handelen: het doorbreken van denkpatronen en merkassociatie (ook in een internationale setting)
  • Modellen en strategieën m.b.t. branding en positionering
  • De (inter)culturele dimensie van branding en positionering
  • De kritische succesfactoren en praktische stappen bij het internationaal neerzetten van een merk/onderneming. Hoe bereikt u en bindt u uw internationale doelgroep.

 

Resultaat

Na het volgen van deze training heeft de deelnemer:

  • Uitgebreide inzicht en kennis over wat internationaal branden en positioneren is
  • Inzicht in verscheidenheid aan merken in de wereld en de perceptie van merkassociatie in de wereld
  • Inzicht in verschillende strategieën, technieken en analyses m.b.t. internationaal branden en positioneren
  • Kennis en begrip van de (inter)culturele dimensies van internationaal branden en positioneren
  • Meer creatieve en praktische vaardigheden om internationaal succesvoller en effectiever te handelen.

Voor wie

Sales en marketing professionals die in eigen land of internationaal te maken hebben met klanten en (zaken)partners die andere/diverse culturele achtergronden hebben.

 

Werkwijze

We nemen na uw aanmelding voor een (maatwerk) training of workshop altijd eerst contact met u op. In een (telefonisch/video) intakegesprek bespreken we wat uw wensen en leerdoelen zijn. Vervolgens bepalen we samen de inhoud, duur en planning van een training/workshop. Onze maatwerk trainingen/workshops zijn interactief: het accent ligt op de werkpraktijk van de deelnemer(s) waarbij wordt gewerkt met cases, rollenspelen en audiovisueel materiaal.

U kunt bij ons zowel individueel als in groepsverband een training/workshop volgen. Dat kan live, digitaal, incompany of in hybride vorm.
De duur en de kosten van een training/workshop zijn afhankelijk van uw vraag en leerdoel. Wij adviseren u graag daarbij.

 

Certificaat

Deelnemers die een (maatwerk) training bij ons volgen krijgen een certificaat uitgereikt.

 

Meld u aan!
Leave this field blank
Internationale marketing en positionering

Actuele trainingen & workshops

Succesvol Internationaal Onderhandelen

13 december 2024 – Den Haag
10.00 - 17.00

Inhoud Na het leggen van de eerste contacten en het voeren van verkennende gesprekken met een buitenlandse klant of counterpart komt er een moment dat u gaat onderhandelen over allerlei zaken, zoals de prijs, leveringsvoorwaarden, het opzetten van een...

lees meer

Interculturele communicatie en (inter)culturele sensitiviteiten

24 januari 2025 - Den Haag
10:00 - 17:00

Interculturele communicatie en omgaan met (inter)culturele sensitiviteiten zijn cruciaal in onze multiculturele samenleving. De komst van de vele nieuwkomer in Nederlandse, vooral vluchtelingen en arbeidsimmigranten, wordt door velen gezien als een verrijking voor de samenleving. Echter, er zijn ook veel uitdagingen en issues die de komst van deze nieuwkomers met zich meebrengen waar u wellicht ook in uw dagelijks werkpraktijk mee te maken hebt, zoals taal en cultuurverschillen.

lees meer

Effectief communiceren en zakendoen in Azië

14 februari 2025 – Den Haag
10.00 - 17.00

Inhoud Het communiceren en zakendoen in Azië gaat heel anders dan wat u in Nederland gewend bent. Zo zijn mensen daar erg gehecht aan persoonlijke relaties en indirecte wijze van communiceren. Afspraken die erg strak en op tijd plaatsvinden (Japan, China) of juist...

lees meer

Wat zeggen onze klanten over ons:

Deel deze pagina