Inhoud
Internationaal onderhandelen is een belangrijk onderdeel van internationaal samenwerken en zakendoen. Na het leggen van de eerste contacten en het voeren van verkennende gesprekken met een buitenlandse klant of partners komt er een moment dat u moet gaan onderhandelen over zaken, als: de prijs, leveringsvoorwaarden, opzetten van een samenwerkingsverband of partnership etc.
Internationaal onderhandelen kan een uitdagend, langdurig en tijdrovend proces zijn waarbij u veel geduld moet opbrengen en strategisch en tactvol moet opereren. Tijdens deze training/workshop leert alle facetten van het internationaal onderhandelen en hoe u daarbij het beste kunt opereren. Onderwerpen die o.a. aan bod zullen komen zijn:
- De basis van onderhandelen: het onderhandelingsproces en de verschillende fasen van onderhandeling
- Onderhandelingsstrategieën en -modellen
- Onderhandelingstechnieken en -tactieken
- De (inter)culturele dimensie van internationaal onderhandelen (o.a. verschillen in normen en waarden, taalbarrière, verbale en non-verbale communicatieaspecten
- De kritische succesfactoren bij internationaal onderhandelen.
Resultaat
Na het volgen van de training/workshop heeft de deelnemer:
- Kennis en inzicht in diverse soorten en kenmerken van internationaal onderhandelingen
- Kennis en inzicht in diverse fasen van internationaal onderhandelen
- Inzicht in verschillende strategieën, technieken en tactieken m.b.t. internationaal onderhandelen
- Kennis en begrip van de (inter)culturele dimensies van internationaal onderhandelen en het overbruggen daarvan
- Overzicht van de praktische aspecten van internationaal onderhandelen (zoals tijd(druk), locatie, relaties etc.)
- Nog meer zelfvertrouwen en grip om succesvoller, effectiever en relaxter internationale onderhandelingen uit te voeren.
Voor wie
Professionals die in eigen land of internationaal moeten onderhandelen met klanten en/of (zaken)partners met een andere/diverse culturele achtergronden.
Werkwijze
We nemen na uw aanmelding voor een (maatwerk) training of workshop altijd eerst contact met u op. In een (telefonisch/video) intakegesprek bespreken we wat uw wensen en leerdoelen zijn. Vervolgens bepalen we samen de inhoud, duur en planning van een training/workshop. Onze maatwerk trainingen/workshops zijn interactief: het accent ligt op de werkpraktijk van de deelnemer(s) waarbij wordt gewerkt met cases, rollenspelen en audiovisueel materiaal. Onze klanten waarderen deze werkwijze als zeer positief omdat ze naast het verkrijgen van theoretische kennis en inzichten, vooral aan de slag gaan met de toepassing daarvan op hun werkpraktijk.
U kunt bij ons zowel individueel als in groepsverband een training/workshop volgen. Dat kan live, digitaal, incompany of in hybride vorm.
De duur en de kosten van een training/workshop zijn afhankelijk van uw vraag en leerdoel. Wij adviseren u graag daarbij.
Certificaat
Deelnemers die een (maatwerk) training bij ons volgen krijgen een certificaat uitgereikt. Daarmee kunnen ze laten zien dat ze CQ-proof en CQ-gecertificeerd zijn.